در صنعت چه خبر است در صنعت چه خبر است .

در صنعت چه خبر است

در دنياي پمپ ها چه خبر است 1

پمپ ها به طور گسترده در سراسر جهان براي كاربردهاي بسياري در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. انواع مختلفي از پمپ ها وجود دارد كه متناسب با نيازهاي كاربردهاي مختلف طراحي شده اند. در اين رشته مقاله انواع پمپ ها و عملكرد آنها را به طور كامل توضيح خواهم داد. پمپ چيست؟ پمپ وسيله اي مكانيكي است كه براي انتقال مايعات مختلف از مكاني به مكان ديگر استفاده مي شود. اين يك دستگاه هيدروليكي است كه سيالات را از سطوح كم به بالا مي برد و سيالات را از مناطق كم فشار به مناطق پر فشار منتقل مي كند. يك پمپ سيال را با تبديل انرژي مكانيكي سيال به انرژي فشار (انرژي هيدروليك) منتقل مي كند. پمپ هيدروليك همچنين مي تواند در فرآيندهايي كه نياز به فشار هيدروليك بالا دارند استفاده شود. اين وسيله با تجهيزات سنگين ديده مي شود. به طور كلي تجهيزات سنگين به فشار مكش كمتر و فشار تخليه بيشتر نياز دارند. فشار كم سمت ورودي پمپ باعث بالا آمدن مايع از عمق مشخصي مي شود و فشار زياد سمت خروجي، مايع را به سمت هد مورد نظر مي راند. پمپ عملكردي مشابه كمپرسور دارد. تفاوت اصلي آنها در استفاده از سيالات كاري مختلف است.
 پمپ يك وسيله مكانيكي است كه براي انتقال مايعات مختلف از مكاني به مكان ديگر استفاده مي شود. پمپ ها انرژي مكانيكي يك سيال را به انرژي فشار (قدرت هيدروليك) تبديل مي كنند.
پمپ هيدروليك همچنين مي تواند در فرآيندهايي كه نياز به فشار هيدروليك بالا دارند استفاده شود. به طور كلي تجهيزات سنگين به فشار مكش كمتر و فشار تخليه بيشتر نياز دارند. فشار كم در سمت ورودي پمپ باعث بالا آمدن مايع از عمق مشخصي مي شود و فشار زياد سمت خروجي باعث مي شود كه مايع به ارتفاع مورد نظر برسد.
انواع اصلي پمپ ها به شرح زير است:
· پمپ جابجايي مثبت
يك بمب قدرتمند
در مقالات بعدي هر نوع پمپ را به تفصيل توضيح خواهم داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۷:۲۷ توسط:سايه موضوع: نظرات (0)